La xarranca


Enviar solució

Punts: 5
Temps Límit: 1.0s
Límit de memòria: 64M

Autor/a:
tipus del problema
Pensar!
Categoria
Codejam
Llenguatges permesos
Bash, C Hashtag, Haskell, Java, Kotlin, PHP, Python

Al joc de la xarranca, es dibuixen a terra una sèrie de caselles numerades com aquestes:

xarranca

Un dels jugadors llença una pedra a una de les caselles, i ha de saltar a peu coix, passant per totes les caselles excepte a on ha anat a parar la pedra. En arribar a les caselles en creu, si cap de les dues caselles és la que té la pedra, cal saltar posant un peu a cadascuna de les caselles.

Quan el jugador arriba a l'última casella (o a la penúltima, si la pedra és a l’última), ha de desfer el camí, parant-se a la casella anterior on hi ha la pedra per recollir-la, i després continuant fins al principi, saltant-se de nou la casella on hi havia la pedra.

Entrada

La primera línia de l’entrada conté un nombre N que ens indica quantes línies vindran a continuació. Les següents N-1 línies ens indiquen com és cada fila del tauler de joc: un o dos nombres per línia. L’última línia ens indica a quina casella es troba la pedra.

Sortida

El programa mostrarà el recorregut que cal seguir, cada línia serà un salt. Si s'han de posar els peus a dues caselles, aquestes es mostraran primer la del peu esquerre i després la del peu dret, i separades per un espai. A més, es mostrarà una "A" com a part d'un salt en el moment en què s'ha de recollir la pedra.

Exemple d'entrada 1

8
10
8 9
7
5 6
4
2 3
1
3

Exemple de sortida 1

1
2
4
5 6
7
8 9
10
9 8
7
6 5
4
A
2
1

Exemple d'entrada 2

5
5
4
2 3
1
2

Exemple de sortida 2

1
3
4
5
4
3
A
1

Exemple d'entrada 3

4
3
2
1
3

Exemple de sortida 3

1
2
A
1

Comentaris

En aquests moments no hi ha comentaris.