Rombes
Les figures geomètriques són amigues dels algoritmes, ja que sempre es pot trobar una fórmula per descriure-les amb un bon llenguatge de programació.
N’hi ha que són més fàcils de representar i n’hi ha que costen una mica més.
En aquest cas us proposem que feu un algorisme que dibuixi un rombe per pantalla, amb algunes condicions:
El rombe ha de quedar “vertical”, tal i com es mostra al dibuix.
Els rombes sempre seran de mida senar (matriu amb un número senar de files i columnes). En cas que l’usuari ens indiqui un número parell, automàticament el programa sumarà 1 a la mida introduïda per evitar que es vegi desquadrat.
Entrada
L'entrada consta d'un número enter positiu N.
Sortida
El dibuix del rombe de mida N (o bé mida N+1, si l’usuari ha escrit un número parell).
Exemples d'Entrada
3
5
4
Exemples de Sortida
@
@@@
@
@
@@@
@@@@@
@@@
@
@
@@@
@@@@@
@@@
@
Comentaris