Fòssils i Malediccions: Juga bé o mala sort!


Enviar solució

Punts: 5 (parcial)
Temps Límit: 1.0s
Límit de memòria: 64M

Autor/a:
tipus del problema
Bucles simples
Categoria
Codejam
Llenguatges permesos
Bash, C#, C++, Haskell, Java, Kotlin, PHP, Python

:(

Benvingut a l'apassionant món de l'arqueologia! Imagina't en una emocionant expedició, envoltat de fòssils amb històries que han estat guardades a la terra durant milers d'anys. Però ai… Resulta que a la vida arqueològica no tot és glòria. Suposo que coneixeu a l’Indiana Jones. Doncs com ell, avui vosaltres haureu de sortejar uns petits obstacles per extreure les riqueses del passat (tranquils, no hi ha roques gegants rodolant…)

La teva tasca és resoldre un misteriós problema d'excavació de fòssils. Els fòssils estan etiquetats amb la seva antiguitat en anys, i amb la teva intel·ligència arqueològica, intentaràs excavar-los de manera astuta, seguint algunes regles que has trobat a l’entrada del jaciment, escrites en una llengua antiga que has aconseguit desxifrar:

“Quan trepitgis aquesta terra antiga, recorda dues coses:

  • No pots excavar un fòssil si la seva antiguitat és més gran que l'any actual. La paciència és clau.

  • Després d'excavar un fòssil, pots continuar amb altres que tinguin una antiguitat menor o igual a la suma de l'antiguitat dels fòssils que has excavat i l'any actual.”

Sí, la gent que va escriure aquestes regles fa mil·lennis eren uns visionaris, però ves amb compte i no ho facis malament, diuen que qui no compleix les normes, acaba maleït…

Entrada

Un nombre enter N (1 <= N <= 1000), que representa el nombre de fòssils en el lloc.

Un nombre enter A (1 <= A <= 5000), que representa l'any actual.

N nombres enters separats per espais, que representen l'antiguitat de cada fòssil.

Sortida

Un nombre enter que representa la quantitat màxima de fòssils que pots excavar seguint les regles donades.

Exemple d'Entrada

7
700
10 500 1000 5 200 156 3000

Exemple de Sortida

6

Comentaris

En aquests moments no hi ha comentaris.