Don Pepe y Los Globos


Enviar solució

Punts: 8 (parcial)
Temps Límit: 1.0s
Límit de memòria: 64M

Autor/a:
tipus del problema
Matrius
Categoria
Lliga de Programació FP
Llenguatges permesos
Bash, C#, C++, Haskell, Java, Kotlin, PHP, Python

aireacondicionat

Bomberman és un joc clàssic nascut el 1983 de tipus acció/puzle que ha generat una de les franquícies més importants del món dels videojocs, amb més de 70 jocs. Curiosament, existeix una llegenda urbana que afirma que a Espanya el joc es va conèixer inicialment com "Don Pepe y los Globos", a causa de una confusió. A Europa, el primer Bomberman, per la MSX, es deia "Eric and the Floaters", i al mateix temps existia una versió pirata a Espanya d'un altre joc anomenada "Balloon Happer" anomenada "Don Pepe y los Globos". La similitud entre els dos títols va dur a pensar que originalment un joc tan important com Bomberman va tenir aquest nom en els seus inicis. En aquest problema, simularem una de les mecàniques més famoses del joc: l'explosió en creu de les bombes.

Entrada

Cada cas de prova comença amb una línea que et diu el nombre de casos Cada cas comença amb dos nombres, F i C, que indiquen les files i columnes del terreny de joc. Després vénen F línies amb C caràcters cadascuna. Els caràcters poden ser:

Un número de l'1 al 9 que representa un objectiu destructible Una 'X' que representa un mur indestructible Un '.' que representa una casella buida Finalment, es donen dues coordenades X i Y on es col·locarà la bomba.

Sortida

Per a cada cas de prova, has de retornar la suma total dels punts dels objectius destruïts per l'explosió de la bomba. L'explosió es propaga en creu (amunt, avall, esquerra i dreta) fins a trobar un mur o el límit del terreny de joc.

Exemple d'Entrada

Copy
1
4 5
1.2.3
3X.X3
4.5.6
7.8.9
1 2

Exemple de Sortida

Copy
15

Comentaris

En aquests moments no hi ha comentaris.