Enigma de les quatle tol·les


Enviar solució

Punts: 10
Temps Límit: 5.0s
Límit de memòria: 64M

Autor/a:
tipus del problema
Matrius
Categoria
Codejam
Llenguatges permesos
Bash, C, C Hashtag, C++, Haskell, Java, Kotlin, PHP, Python

PhiniasiFerb

A l’aldea els quatre germans vivien contemplativament. Estaven molt avorrits així que van decidir agafar un tauler d’escacs. Eren, però, germans amb inquietuds i tenien molt de temps per pensar. De tant en tant, es posaven reptes o li proposàvem al seu senyor, el “Mestle”. I vet aquí, el repte que li van proposar:

  • “Mestle Lino, Mestle Lino, tu també jugues a escacs, a veule si saps resoldle aquest enigma”
  • “Digues pequeño saltamontes”. -- Aquesta llicència era perquè el Mestre Lino no recordava mai quin dels quatre germans li parlava ... tant li feia.
  • “En un taulel d’escacs, podem posà quatle tol·les de manela que controlin totes les caselles de coló blanc? Pel exemple. Si Albaleda té una tol·le a la casella b2, Elena a la casella d4 i David a la casella h8, on l’ha de posar Glegolio”.
  • “Ummm”. No cal saber jugar a escacs per fer això. No té res a veure
  • “Lecolda que les tol·les es mouen per files i columnes i el taulel altelna caselles blanques i negles”
  • “No necessitava aquesta ajuda, però gràcies. L’hauria de posar a la casella f6

Com ho havia fet? Mestre Lino era capaç d’això i més, però ... i vosaltres?

Entrada

L’entrada comença amb un valor enter que indica el número de casos de prova.

Per cada cas de prova, vindrà una línia amb la posició de tres torres a un tauler d’escacs.

Cada posició és un parell de valors on la primera posició serà la columna, expressada amb una lletra de la a a la h. La segona part serà un número entre 1 i 8 que indica la fila on es troba la torre.

Sortida

Per cada cas de prova s’indicarà:

  • Si hi ha solució (és a dir, es pot col·locar una torre d’escacs per tal que totes les caselles blanques siguin dominades entre els quatre torres), retorna la casella on s’ha de posar la quarta torre.

  • NO si no hi ha cap casella que permeti l’anterior

Exemple d'Entrada

4
b2 d4 h8
a3 e7 g5
a4 b3 c2
h6 a5 f7

Exemple de Sortida

f6
c1
NO
NO

Comentaris

En aquests moments no hi ha comentaris.