Enigma de les quatle tol·les
A l’aldea els quatre germans vivien contemplativament. Estaven molt avorrits així que van decidir agafar un tauler d’escacs. Eren, però, germans amb inquietuds i tenien molt de temps per pensar. De tant en tant, es posaven reptes o li proposàvem al seu senyor, el “Mestle”. I vet aquí, el repte que li van proposar:
- “Mestle Lino, Mestle Lino, tu també jugues a escacs, a veule si saps resoldle aquest enigma”
- “Digues pequeño saltamontes”. -- Aquesta llicència era perquè el Mestre Lino no recordava mai quin dels quatre germans li parlava ... tant li feia.
- “En un taulel d’escacs, podem posà quatle tol·les de manela que controlin totes les caselles de coló blanc? Pel exemple. Si Albaleda té una tol·le a la casella b2, Elena a la casella d4 i David a la casella h8, on l’ha de posar Glegolio”.
- “Ummm”. No cal saber jugar a escacs per fer això. No té res a veure
- “Lecolda que les tol·les es mouen per files i columnes i el taulel altelna caselles blanques i negles”
- “No necessitava aquesta ajuda, però gràcies. L’hauria de posar a la casella f6
Com ho havia fet? Mestre Lino era capaç d’això i més, però ... i vosaltres?
Entrada
L’entrada comença amb un valor enter que indica el número de casos de prova.
Per cada cas de prova, vindrà una línia amb la posició de tres torres a un tauler d’escacs.
Cada posició és un parell de valors on la primera posició serà la columna, expressada amb una lletra de la a a la h. La segona part serà un número entre 1 i 8 que indica la fila on es troba la torre.
Sortida
Per cada cas de prova s’indicarà:
Si hi ha solució (és a dir, es pot col·locar una torre d’escacs per tal que totes les caselles blanques siguin dominades entre els quatre torres), retorna la casella on s’ha de posar la quarta torre.
NO si no hi ha cap casella que permeti l’anterior
Exemple d'Entrada
4
b2 d4 h8
a3 e7 g5
a4 b3 c2
h6 a5 f7
Exemple de Sortida
f6
c1
NO
NO
Comentaris